Uppsägningar av avtal skall ske skriftligt på uppsägningsblankett
Vid uppsägning av lägenhet, garage och bilplatser bör dessa sägas upp skriftligt. Uppsägningar via e-mail kommer inte längre att godtas! Klicka här för att läsa hur uppsägning kan gå till.
Alt 1 På en uppsägningsblankett, finns att ladda ner på våran hemsida eller så kan man hämta hos oss. Uppsägningsdatum blir det datum när vi mottagit uppsägningen och stämplat med ankomstdatum i receptionen.
Alt 2 Du säger upp lägenheten på ditt giltiga hyreskontrakt. Ta med det och kom till oss, så daterar vi uppsägningen.
Även receptionen kan datumstämpla den inlämnade uppsägningen.
Viktigt att komma ihåg är att i hyreslagen står det att uppsägningstiden är tre kalendermånader förutom vid dödsfall. Uppsägningen räknas från den sista dagen i den månad du säger upp. Exempel: Du säger upp 4 mars, uppsägningstiden räknas då från den sista mars till den sista juni. Din uppsägningstid är tre kalendermånader.
Uppsägningar via e-mail kommer inte längre att godtas!
Blankett för uppsägning hittar du under menyn: Bo hos oss - Blanketter - Uppsägningsblankett
Du kan också klicka på länken för att komma dit: Uppsägningsformulär.xlsx (haparandabostader.se)